יש חומר אחד שמצליח לשבש לנו את כל המציאות. קוראים לחומר הזה ‘אהבה עצמית’. הוא מפלג בין אנשים. הוא מפרק זוגות. הוא חוצץ בין האדם לנשמתו. הוא מפריד בין האדם לבוראו. כשעסוקים בעצמנו יותר מדי אז אי אפשר להרגיש שום דבר אחר. אגואיזם הוא חומר הפירוד. זהו החומר אשר בסופו של דבר מייצר בדידות וחורים שחורים בנפש האדם.

לפני כאלפיים שנה הושבת המזבח בירושלים. פסקה עבודת הקורבנות בבית המקדש. איבדנו כלי רוחני גדול וחשוב. כלי מהותי לעצם שלמות קיומנו הרוחני. בדור שלנו עבודת הקורבנות עשויה להיתפס כמשהו פגאני לחלוטין. משהו רחוק מרוחניות כרחוק מזרח ממערב. אבל כשנכנסים אל פנימיות העניין התמונה מתבהרת. חכמים אמרו שהמילה ‘קורבן’ היא מלשון ‘התקרבות’. עבודת הקורבנות היא עבודה של קירוב וחיבור.

על מנת להתקרב צריך להקריב. כל מי שהיה אי פעם במערכת יחסים יודע את זה היטב. גם כדי להתקרב לנשמה צריך להקריב משהו מאהבות הגוף. והגוף הרי נורא אוהב את עצמו. הוא אוהב את הנוחות, התאוות והתענוגות. החיבור עם הנשמה מתחיל בדיוק במקום בו רצונות הגוף עולים על מזבח הנשמה. ואותו הדבר קורה כשזה מגיע לקשר שלנו עם הבורא. אם אדם פוגם בצינורות השפע המחברים בינו לבין הבורא עליו להביא קורבן. הוא צריך למצוא את הדרך להתקרב מחדש. הוא צריך לצאת מהחשיבה על עצמו ומהאהבה העצמית המופרזת. במקום זה הוא צריך לחשוב מה הבורא מצפה ממנו לעשות בעולמו. האגואיזם והאגוצנטריות הם הקורבנות הנדרשים כדי להתקרב מחדש אל האלוקות.

עבודת הקורבנות ניתנה לעם ישראל כדי לייצר אחדות מחודשת בבריאה. לא מדובר פה בניסיון לרצות את הבורא. הוא אינו זקוק לדבר מאתנו. הכלל הוא שבאור אין שינוי. השינוי הוא רק בכלים המקבלים. עבודת הקורבנות היא בשבילנו. היא עבודה פנימית של היפוך הטבע האגואיסטי שלנו.  כשנלמד להקריב את האהבה העצמית נזכה לגלות את האהבה האמיתית. נזכה להיות כלים שלמים יותר לאור הנפלא של הבריאה. נזכה להרגיש שלמים יותר בפנימיות שלנו.

אהבתם? שתפו

מוקדש לשמירה והצלחה של כל החיילים שלנו ושובם בשלום הביתה
מוקדש לרפואת משה בן עליזה, ים בת לי, רויטל בת חביבה, תינה חיה בת רוזט, פרימט חסידה בת ליבו, קרן נעמי בת עפרה בתוך שאר חולי עמו ישראל
מוקדש לעילוי נשמת אורי אלכסנדר בן גבריאל ז”ל ת.נ.צ.ב.ה

השאירו תגובה

אודות הכותב

הרב דוד אגמון

מקים, מייסד, מנהל בפועל ומורה במודעות, בשליחותו של כ' הרב מרדכי שיינברגר שליט"א. מעביר שעורי פנימיות עם הוראת דרך והכוונה בנושאים שונים כגון: פרשת השבוע, מסילת ישרים וכתבי בעל הסולם. כותב מאמרים בנושאים שונים כגון: מהות חודשי השנה, חינוך ילדים, חגים ומועדים, תפקיד וייעוד אישי, פרשת השבוע ועוד.
דוד אגמון, מדריך זוגות לפני ואחרי הנישואין, מלווה ומדריך תלמידים באופן אישי ופרטני, מייעץ ומסייע בכל הנדרש, במאור פנים ובלב פתוח.