לכולם ידוע שהבורא הטביע כוח משיכה בכוכב הלכת עליו אנו חיים. הכוח הזה פועל עלינו בכל רגע נתון. אם היה נחלש מעט היינו מרחפים אל החלל הפתוח. אם היה מתחזק מעט היינו נדבקים למקומנו או שוקעים מטה. יש משהו מאוד מדויק בכוח המשיכה של כדור הארץ. לפי חכמת הקבלה מציאות חיצונית באה ללמד אותנו על מציאות פנימית. בתוך כל אחד מאתנו ישנו כוח משיכה כזה. זהו כוח מהותי ולכן חשוב להתבונן כיצד אנו משתמשים בו.

הפרשה ממשיכה לעסוק בענייני המשכן. המבנה הפלאי שכל יסודות הטבע כלולים בו. הפלא הגדול בו מתגלה האור האלוקי ונשמע הדיבור האינסופי. המקום ממנו יוצאת השפעה טובה לכל הבריאה כולה. השם ‘משכן’ בא מלשון ‘שכינה’. זהו המקום בו שוכן האור האלוקי פה בארץ. אבל השם ‘משכן’ בא גם מלשון ‘משיכה’. זהו הכלי למשיכת אור הבורא בצורה מתוקנת שהיא על מנת להשפיע ולהיטיב.

באופן טבעי אפשר לחשוב שכוח המשיכה של האדם משמש רק על מנת להשיג את מבוקשו מהזולת. אכן אמנם זוהי משיכה של הרצון לקבל לעצמו. כמו מגנט. כמו חור שחור. בסופו של דבר משיכה כזאת רק דוחה את המילוי והאור המבוקש. היא מעוררת דינים. אלה חוקי הבריאה. אבל אם נשתמש בכוח המשיכה הטבעי שלנו על מנת להשפיע, אם נצמיח אותו עוד ועוד עם יותר רצון להיטיב, נזכה להפוך למשכן שמפיץ אור לכל סביבותיו. האיזון המדויק בין הרצון לקבל והרצון להשפיע נקרא ‘הרצון לקבל על מנת להשפיע’. כוח משיכה מדויק. אני מושך שפע על מנת להשפיע אותו הלאה.

שלמה המלך כותב בשיר השירים, “משכני אחריך נרוצה”. כוח המשיכה של הבורא הוא כוח של אהבה. זהו כוח משיכה על מנת להיטיב לנבראים. האדם שזוכה להרגיש את כוח המשיכה הזה ירוץ אחרי הקב”ה תמיד. האדם שמרגיש בזולתו את כוח המשיכה הזה ילך אחריו תמיד. האדם שמשדר בתדר של כוח משיכה זה ימצא בכל מקום שהסביבה נמשכת אחריו.

הפרשה פותחת במילים “ויקהל משה את כל עדת בני ישראל”. כאן מתגלה כוח המשיכה שלנו כאומה. כלל נשמות ישראל זה הכוח של השכינה. כנסת ישראל. כאשר יש התכנסות של כלל ישראל הכל אפשרי. כאשר אנחנו מאוחדים ניתן למשוך אור אינסוף ולהשפיע אותו לכלל הנבראים. “ואתם תהיו לי ממלכת כוהנים וגוי קדוש”. יש לנו כוח משיכה אינסופי המסוגל להביא אור לכל הבריאה כולה, להביא לתיקונו של עולם.

אהבתם? שתפו

מוקדש לשמירה והצלחה של כל החיילים שלנו ושובם בשלום הביתה
מוקדש לרפואת משה בן עליזה, ים בת לי, רויטל בת חביבה, תינה חיה בת רוזט, פרימט חסידה בת ליבו, קרן נעמי בת עפרה בתוך שאר חולי עמו ישראל
מוקדש לעילוי נשמת אורי אלכסנדר בן גבריאל ז”ל ת.נ.צ.ב.ה

השאירו תגובה

אודות הכותב

הרב דוד אגמון

מקים, מייסד, מנהל בפועל ומורה במודעות, בשליחותו של כ' הרב מרדכי שיינברגר שליט"א. מעביר שעורי פנימיות עם הוראת דרך והכוונה בנושאים שונים כגון: פרשת השבוע, מסילת ישרים וכתבי בעל הסולם. כותב מאמרים בנושאים שונים כגון: מהות חודשי השנה, חינוך ילדים, חגים ומועדים, תפקיד וייעוד אישי, פרשת השבוע ועוד.
דוד אגמון, מדריך זוגות לפני ואחרי הנישואין, מלווה ומדריך תלמידים באופן אישי ופרטני, מייעץ ומסייע בכל הנדרש, במאור פנים ובלב פתוח.